• Zájemci
  • Zákazníci
  • Nápověda
  • Fakulta
  • Studijní referát
  • Vyučující
  • Student
  • Katedra
  • Prorektor pro studium

programy A OBORY

Aktualizace dat programů a oborů

Do systému je nutné zadat nově akreditované programy a obory, které budou vyučovány v následujícím akademickém roce. Zároveň je možné aktualizovat stávající údaje o programech a oborech včetně ECTS dat. U programů a oborů, kterým skončila akreditace je nutné zadat do systému konec platnosti.

Tuto činnost může provádět pouze tajemník fakulty.

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Studidijní programy a obory - formulář OP0010
  • Kombinace studijních oborů - formulář OP0030
  • Programy, obory a studiní plány (PPT - str. 3-9)

PŘEDMĚTY

Aktualizace dat předmětů

Do systému je nutné zadat nové předměty, které se v minulých letech nevyučovaly a též zkopírovat ze stávajícího akademického roku ty předměty, které se budou vyučovat i v následujícím akademickém roce. Pokud vaše škola má systém vnitřní akreditace předmětů, pak je nutné též nastavit, které předměty budou předkládány k akreditaci.

Tuto činnost může dle nastavení systému provádět tajemník fakulty, jednotlivé katedry nebo pověřené osoby (tzn. správci předmětu na fakultní nebo katedrální úrovni).

 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Předměty - formulář PM0010
  • Nahrazující předměty - formulář PM0070
  • Kopírování předmětů - formulář PM0080

Aktualizace programu předmětu

Do systému se zadávají detailní informace o předmětu jako např. požadavky ke zkoušce či zápočtu, konkrétní obsah předmětu, požadavky pro zapsání předmětu atd. Též se aktualizují položky požadované dle ECTS tj. např. hodnotící a vyučující metody, časová náročnost předmětu a další.

Tuto činnost může dle nastavení systému provádět tajemník fakulty, jednotlivé katedry, garanti předmětu nebo pověřené osoby (tzv. správci předmětu na fakultní nebo katedrální úrovni).

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Program předmětu - sestava PM0060
  • Program předmětu - portlet

Nastavení kapacit předmětů

U předmětů, u kterých je potřeba omezit možnost zápisu předmětu dle jeho statusu vůči studentům, je nutné nastavit příslušné kapacitní omezení. Např. lze takto omezit, že předmět si nesmí zapsat žádný student, který ho nemá ve svém studijním plánu jako povinný.

Tuto činnost může dle nastavení systému provádět tajemník fakulty, jednotlivé katedry, rozvrháři nebo pověřené osoby (tzv. správci předmětu na fakultní nebo katedrální úrovni).

 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Kapacity - formulář PM0030

 Plány

Aktualizace dat plánů

Do systému je nutné pro všechny nově akreditované studijní programy zadat nové studijní plány. Zároveň je nutné stávající plány zkopírovat pro nový akademický rok. V těchto je pak možné provádět změny, např. již neaktuální předmět nahradit novým.

Tuto činnost může dle nastavení systému provádět tajemník fakulty nebo pověřené osoby (tzv. správci plánů na fakultní úrovni).

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Studijní plány - formulář SL0010
  • Kontrola studijních plánů - SL0020
  • Kopírování st. plánů - formulář SL0030
  • Segmenty st. plánů - formulář SL0040
  • Porovnání st. plánů - G_PR_STP
  • Předměty v plánech jiných fakult - sestava G_STP_CI
  • Moduly studijních plánů (PPT - str. 8-15)
  • Programy, obory a studiní plány (PPT - str. 26-38)

Tisk brožur, vydání info CD/DVD

Po dokončení úprav a změn studijních plánů je možné vytisknout pro studenty informační brožuru nebo např. vydat CD či DVD.

Tuto činnost může dle nastavení systému provádět tajemník fakulty nebo pověřené osoby (tzv. správci plánů na fakultní úrovni).

 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Studijní plány - výstup do TeXu - sestava Z_SP_TEX

 Poplatky

Poplatky za studium

Studentům, kteří mají dle Zákona o vysokých školách platit poplatek za studium, je potřeba vyměřit příslušný poplatek, doručit mu rozhodnutí a sledovat, zda student řádně tento poplatek splácí.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty, studijní referentka nebo speciální studijní referentka (určená právě pro celouniverzitní vyměřování poplatků).

Odkazy na související nápovědu
  • Evidenční karta tudenta - formulář ES0010
  • Předpisy plateb - přiřazení st. prog./příj. oborů - formulář PZ0010
  • Předpisy plateb - přiřazení studentů/uchazečů - formulář PZ0020
  • Pohledávky a závazky studenta/uchazeče - formulář PZ0030
  • Platby a jejich rekapitulace - sestava G_STIP1
  • Hromadné příkazy bance - sestava G_STIP2
  • Studenti na platebním předpisu - sestava G_STIP3
  • Data pro rozhodnutí do MS Word - sestava Z_ROSTIP

Stipendia (ubytovací, sociální, ostatní - prospěchové)

Studentům, kteří mají nárok na ubytovací, sociální, prospěchové, doktorské nebo mimořádné stipendium je nutné toto stipendium přidělit a vyplatit.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty, studijní referentka nebo speciální studijní referentka (určená právě pro celouniverzitní vyměřování poplatků).

Odkazy na související nápovědu
  • Evidenční karta tudenta - formulář ES0010
  • Předpisy plateb - přiřazení st. prog./příj. oborů - formulář PZ0010
  • Předpisy plateb - přiřazení studentů/uchazečů - formulář PZ0020
  • Pohledávky a závazky studenta/uchazeče - formulář PZ0030
  • Platby a jejich rekapitulace - sestava G_STIP1
  • Hromadné příkazy bance - sestava G_STIP2
  • Studenti na platebním předpisu - sestava G_STIP3
  • Data pro rozhodnutí do MS Word - sestava Z_ROSTIP
  • Žádosti o stipendia - Z_ZADOST

Ostatní poplatky

Jedná se zejména o poplatky za přijímací řízení a poplatky za administrativní úkony. Poplatky za přijímací řízení generuje automaticky systém při podání přihlášky. Administrativní poplatky se většinou v IS/STAG neevidují. Systém je ale připraven na studentovy platby autorizované jeho identifikační kartou.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty, studijní referentka nebo speciální studijní referentka (určená právě pro celouniverzitní vyměřování poplatků).

 

Přijímací řízení

Nastavení parametrů přijímacího řízení:

Před začátkem přijímacího řízení je potřeba nastavit jeho parametry. Jedná se zejména o vymezení požadovaných výsledků ze SŠ, definování jednotlivých přijímacích testů, vzorce pro vyhodnocení, termínů přijímacího řízení a nastavení doprovodných textů elektronické přihlášky. Nastavení lze kopírovat z minulých let nebo mezi jednotlivými přijímacími obory.

Tuto činnost může provádět pouze tajemník fakulty.

 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Nastavení parametrů přijímacího řízení - formulář PJ0040
  • Kopírování parametrů přijímacích oborů - formulář PJ0041
  • Kopírování přijímacích oborů na nový rok - formulář PJ0042
  • Seskupení oborů se stejnými testy - PJ0030

Registrace papírových i elektronických přihlášek pro přijímací řizení

Po podání elektronické přihlášky je třeba, aby studijní referentka zkontrolovala její náležitosti a převedla ji do systému. Stejně tak je nutné do systému zadat všechny papírové přihlášky. Zároveň je možné sledovat platby jednotlivých uchazečů.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty nebo studijní referentka. Přepis papírových přihlášek do systému pak může provádět též speciální role přijímací řízení.

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Zadání uchazeče po oborech - PJ0020
  • Zadání uchazeče jednotlivě - PJ0021
  • Převod E-přihlášky do přijímacího řízení - formulář PJ0025

Zvací dopisy na přijímací řízení

Ze systému je možné generovat zvací dopisy pro uchazeče. Součástí výstupu jsou též poštovní archy.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty nebo studijní referentka.

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Adresní štítky - sestava Z_ST_UCH
  • Adresní štítky dvousloupcově graficky - sestava G_ST_UCH
  • Adresní štítky jednosloupcové - sestava Z_ST_UC1

Přijímací testy

Systém umožňuje evidovat přijímací testy. Umožňuje ke každému přiřadit komisi, místo a čas a eviduje výsledky těchto testů. Výsledky lze vytisknout nebo zobrazit uchazečům na internetu.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty, studijní referentka nebo katedra.

 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Komise, termíny, studenti na termínu - formulář PJ0015
  • Hromadné zadávání výsledků ze SŠ - formulář PJ0059
  • Hromadné zadávaní výsledků ze SŠ a testů - formulář PJ0062
  • Podle oboru po předmětech - PJ0050
  • Podle termínu po předmětech - PJ0051
  • Podle oboru - PJ0052
  • Podle termínu - PJ0053
  • Export/import výsledků - formulář PJ0130

Vydání rozhodnutí o přijetí

Systém umožňuje na základě výsledků z testů přidělit rozhodnutí o přijetí. Je možné uchazečům odeslat dopis s rozhodnutím a též toto rozhodnutí zveřejnit na internetu.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty nebo studijní referentka.

 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Přidělení rozhodnutí uchazečům - PJ0080

Odvolání z přijímacích testů

Systém umožňuje evidovat odvolání pro rozhodnutí o přijetí a též následná rozhodnutí děkana resp. rektora.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty nebo studijní referentka.

 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Přidělení rozhodnutí uchazečům - formulář PJ0080

Další kolo přijímacích testů

V systému je možné evidovat i více kol přijímacího řízení.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty nebo studijní referentka.

 
 

Zveřejnění statistik přijímacích testů

Ze systému lze pomocí webových služeb publikovat závěrečnou zprávu přijímacího řízení včetně všech požadovaných statistik.

Tuto činnost může provádět pouze tajemník fakulty.

 
 

 

Studenti

Tisk zkouškových katalogů ZS/LS

Ze systému lze tisknout papírové zkouškové katalogy. Tyto lze využít též jako seznamy studentů na předmětu.

Tuto činnost může provádět tajemník fakulty, studijní referentka katedra nebo rozvrhář.

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Katalogy podle katedry - G_S_KAT
  • Katalogy - soubor - sestava Z_KAT
  • Seznam studentů na předmětu - G_KATAL

Evaluace

Vytvoření ankety

Uživatel s rolí děkan může vypisovat ankety typu B, tj. ankety pro konkrétní předmět. Toto právo má na všechny předměty kateder své fakulty.

 

Tuto činnost může provádět uživatel vedený jako vedoucí pracoviště, což je pro fakultu právě děkan. Dále lze tyto evaluační práva děkana delegovat na další osoby.

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Administrace evaluace - portlet

Vyhodnocení ankety

Má právo na vetování nebo zveřejňování všech hodnocených předmětů dané fakulty a připomínek k těmto předmětům. Dále může připojit reakci k jakékoliv z těchto připomínek. Může připojit k anketě vyjádření za danou fakultu.

Tuto činnost může provádět uživatel vedený jako vedoucí pracoviště, což je pro fakultu právě děkan. Dále lze tyto evaluační práva děkana delegovat na další osoby.

 
 
 
 
Odkazy na související nápovědu
  • Výsledky - portlet
  • Průběžné výsledky - portlet
  • Reakce vedení - portlet

ZČU 2009-2025 CIV-SIS ZČU, Aktualizováno 24.05.2017                                                      IS/STAG | Kontakt | Mapa stránek | Přihlášení | Webmaster