Pozn. Všechny funkce učitel zpravidla provádí přes portálové rozhraní, i když aktualizaci programu předmětu a zadávání známek je též možné provádět ve Windows klientovi.
PŘEDMĚTY
Před začátkem nového akademického roku je nutné aktualizovat všechny katedrou vyučované předměty. IS/STAG umožňuje dva režimy tohoto procesu. V případě prvním provádí aktualizaci za celou fakultu děkanem pověřený pracovník, v případě druhém vedení fakulty může delegovat zodpovědnost na jednotlivé katedry. Na většině škol stejně tak jako na ZČU se používají oba modely, záleží na rozhodnutí vedení konkrétní fakulty.
Ve formuláři PM0010 - Předměty lze upravit všechny základní atributy předmětu.
Tuto činnost může dle nastavení systému provádět tajemník fakulty, jednotlivé katedry, garanti předmětu nebo pověřené osoby (tzv. správci předmětu na fakultní nebo katedrální úrovni).
- Předměty - PM0010
Rozvrhy
Zadání podkladů kdo kdy může učit a který předmět kde učit
Na portále je možné zadávat požadavky na rozvrh pro následující akademický rok. Požadavky na čas si může zadat přímo vyučující. Požadavky na místnost pak zadává buď garant předmětu nebo sekretariát katedry. Tyto požadavky pak vidí rozvrhář při tvorbě rozvrhu a podle nich vytváří rozvrh na následující akademický rok.
Tuto činnost provádí učitel, schvalování pak vedoucí katedry.
- Požadavky na rozvrh - portlet
Studenti
Vypisování termínů
Vypisování termínů zkoušek se provádí přes portál. Systém umožňuje, aby si jednotlivé termíny vypisovali přímo učitelé. Toto musí ale administrátor IS/STAG na základě požadavků jednotlivých kateder a fakult povolit. Vždy však mají přístup k vypisování termínů sekretářky kateder. Ty mohou vypsat termín zkoušky za každého vyučujícího jejich katedry. U každého termínu je nutné zadat základní údaje, tj. zejména místo, čas a limit, ale je možné zadat, pokud to administrátor IS/STAG povolí, i například mezní termíny pro zapsání na termín nebo odzapsání z termínu nebo okamžik začátku možnosti zápisu na termín.
Tuto činnost provádí učitel nebo katedra.
- Vypisování termínů - Nápověda k portálové verzi (portletu)
- Novinky a funkce pro učitele - (PPT -str. 42-45)
Semesstrální práce
Vypsání témat semestrálních prací
V systému je možné zadávat témata semestrálních prací, umožnit studentům jejich výběr. U jednotlivých témata je možné určit, zda se jedná o práci pro jednotlivce případně pro vícečlenný tým.
Tuto činnost provádí učitel.
Vyhodnocení semestrálních prací
Po vypsání jednotlivých témat je možné v systému sledovat proces odevzdávání těchto prací a to včetně zpětné vazby zda je práce v pořádku či nikoliv případně zda je potřeba práci přepracovat a znovu odevzdat.
Tuto činnost provádí učitel.
Zadávání známek
Zadávání známek je možné provádět jak přes portál, tak přes windows klienta. Systém opět umožňuje, aby známky ze zkoušek nebo výsledky zápočtů zadávali přímo učitelé. Toto musí ale administrátor IS/STAG na základě požadavků jednotlivých kateder a fakult povolit. Pro každou katedru lze též nastavit jemnější členění přístupových práv pro učitele na základě jejich vazby k příslušnému termínu či předmětu. Práva lze nastavovat dle toho, zda učitel je garantem předmětu, přednášejícím, cvičícím, vedoucím semináře, anebo umožní zadávat známky jen na termín, který učitel sám vypsal. Sekretářky kateder mají vždy přístup k zadávání známek všech předmětů katedry.
Vidíme zde též, že v horní části obrazovky máme tzv. rozcestník. Umožňuje nám rychlejší přístup k vybraným portletům. Samozřejmě ke stejnému portletu se dostaneme i přes standardní menu Moje výuka.
Pro sekretářky bývá ale většinou pohodlnější zadávání známek pomocí formuláře ZK0030 - Zadávání zápočtů a známek z menu Zkoušky. Zde jsou všechny známky jednotně rozčleněny po předmětech. Jak přes portál, tak ve windows klientu je možné vždy v záhlaví předdefinovat některé hodnoty (typicky např. datum) a tyto hodnoty jsou pak zcela automaticky doplněny do všech řádek, kam klikneme. Pro zadávání známek a zápočtů je možné ještě využít formulář ZK0031 - Zadávání zápočtů a známek po katedrách z menu Zkoušky, který se oproti předchozímu liší tím, že známky zde nejsou členěny po předmětech.
Tuto činnost provádí učitel nebo katedra.
- Zadávání známek - Nápověda k portálové verzi (portletu)
- Zadávání zápočtů a známek - ZK0030
- Zadávání zápočtů a známek po katedrách - ZK0031
- Zadávání známek a zápočtů - Hromadný zápis známek a zápočtů - Nápověda k portálové verzi
Evaluace
Vytvoření ankety
Učitel může vypisovat ankety typu B, tj. ankety pro konkrétní předmět. Toto právo má na všechny předměty, u kterých je veden jako garant předmětu.
Tuto činnost může provádět vyučující, ovšem jen u předmětů, u kterých je veden jako garant.
- B dotazníky - portlet
Vyhodnocení ankety
Učitel vidí v průběhu ankety průběžné výsledky svých předmětů. Garant předmětu vidí výsledky a připomínky studentů za celý předmět, k libovolné připomínce může připojit svou reakci nebo ji vetovat, případně může vetovat celý předmět. Vyučující, kteří jsou vedeni u předmětu jako přednášející, cvičící nebo vede seminář, vidí průběžné výsledky a připomínky jen u svých rozvrhových akcí a reagovat (nebo vetovat) mohou také jen na připomínky studentů na svých rozvrhových akcích.
- Kvalita výuky - portlet
Hromadné posílání emailů
Velice využívanou funkcí je hromadné rozesílání emailů studentům. Tuto možnost mají v portále prakticky všichni uživatelé (samozřejmě kromě studentů), rozdílné jsou pouze možnosti, komu mohou hromadný email jednotliví uživatelé zaslat. Např. studijní referentka může oslovit všechny studenty své fakulty a na druhé straně vyučující může poslat hromadný email jen studentům na svých rozvrhových akcích. Sekretářka katedry má pak možnost posílat hromadné emaily zejména studentům na všech rozvrhových akcích katedry resp. samozřejmě je možné vybrat jen některé. Seznam příjemců je možné ještě před odesláním modifikovat, tj. můžeme některé studenty odebrat nebo například i přidat konkrétního vyučujícího. Seznam adresátů si můžeme uložit pro další použití.
- Hromadný e-mail - Nápověda k portálové verzi (portletu)