Pravidla pro hlášení požadavků do systému RT
Devatero pro správnou komunikaci
- Používejte výhradně RT systém. Všechny požadavky posílejte na adresu stag@service.zcu.cz. Nepoužívejte osobní e-mail, telefon ani ústní domluvu. I v případě osobní konzultace platí, že bez záznamu v RT může být váš požadavek zapomenut.
- Adresa stag@service.zcu.cz je stanovena ve smlouvě mezi ZČU a vaší školou jako jediný možný kanál pro předání informací.
- Neposílejte požadavky na osobní e-maily, takové zprávy se mohou ztratit a nikdo jiný než adresát se o nich nedozví. V RT jsou požadavky dohledatelné a řešitelné v týmu.
- Osobní nebo telefonický rozhovor vnímejte pouze jako diskusi. Po jeho skončení vždy zapište požadavek do RT, jinak jej nelze považovat za přijatý.
- Nepoužívejte pro první kontakt interní RT fronty (vyvoj-windows, vyvoj-web a další), ze kterých chodí zprávy v průběhu řešení požadavku. Správa těchto front má jiný režim a přímo zadaný požadavek tam může zůstat bez reakce.
- Požadavky přijímáme pouze od administrátorů. Pokud přijde požadavek od uživatele a nikoliv administrátora IS/STAG, bude mu zaslána informace, ať se obrátí na administrátora a požadavek bude uzavřen. Uživatele lze přidat do kopie zprávy aby mu chodily i naše odpovědi bez zprostředkování administrátorem.
- Pokud si nejste zcela jisti, neuvádějte do požadavku pro koho je určen. Pokud ale požadavek navazuje na osobní konzultaci či telefonát, napište nám s kým jste jej konzultovali.
- Do každého požadavku uvádějte jen jednu věc. Pokud jich uvedete více, tak bude zpracován jen první a RT bude uzavřeno. Více věcí v jednom RT zbytečně komplikuje komunikaci i případnou spolupráci více programátorů najednou (a také se snadno může něco opomenout).
- U každého požadavku, chyby nebo námětu uvádějte:
- podrobný popis (u chyb přesný postup pro vyvolání chyby),
- přesné chybové hlášení ("ORA:00401 ve skříni je tma"),
- místo výskytu (formulář / sestava / stránka / portlet: formulář ES0010, sestava Z_VD_TEX, portlet [Informace o studentovi], uveďte i verzi formuláře / sestavy),
- pod jakým uživatelem se problém projevil (uživatelské jméno, studijní číslo, zvolená uživatelská role),
- u jakého záznamu se to projevilo (předmět KIV/PPA1, roční záznam 2008/09),
- datum a čas výskytu (22.4.2010 14:10),
- pro obecné chyby vždy konkrétní příklad (např. k „všechny studijní programy se zobrazují špatně“ přidejte i „program N0613A140040, fakulta FAV“),
- pro náměty na rozvoj a úpravy důvod / motivaci, tedy nejen co chcete změnit, ale také proč.
- Vhodné je doplnění o přílohy (snímek obrazovky, "screenshot"). Tyto přílohy zbytečně neořezávejte, kromě chyby často obsahují důležitý kontext. Pro chyby, které je složité vyvolat, lze místo dlouhého popisu poslat i video. Z příloh by mělo bý jasné:
- místo, kde k chybě došlo,
- stav aplikace (zvolená záložka, data vyplněná do formuláře),
- přihlášený uživatel a role,
- pro webové aplikace použitý prohlížeč.
9+1. Do požadavků nikdy nepište žádná hesla ani obecně citlivé údaje. Pokud není zbytí, použijte jiný, bezpečný kanál (např. e-mailem mimo RT, šifrovaná příloha) ale vždy jen jako doplněk k existujícímu RT.