• Zájemci
  • Zákazníci
  • Nápověda
  • Newsletter IS/STAG
  • Pravidla pro zasílání požadavků
  • Instalační příručka
  • Uživatelská příručka
  • Formulářový klient
  • Licenční čísla
  • Poplatky za studium
  • Pomocná spisová služba
  • Hromadná korespondence
  • Elektronické podepisování
  • Mobilní aplikace
  • Propojení s e-learningovými systémy
  • Animace a prezentace funkcí
  • Funkce dle role uživatele
  • Sázecí systém TeX
  • Hlášení o pojištění
  • Adresa v IS/STAG
  • Rodná čísla cizinců
  • Uživatelská podpora
  • Další odkazy
  • Čárové kódy ve výstupech
  • Kontroly studia
  • Úvazky (vytíženost) učitelů
  • Kontakt
  • Pravidla pro objednávky
  • Změny podle novely VŠ zákona
  • EWP
  • GDPR v IS/STAG
  • XML schémata
  • Přístupnost
  • Přihlášení na seminář

Pravidla pro hlášení požadavků do systému RT

  • Emailová adresa pro nahlášení problému - stag@service.zcu.cz
  • Další informace o systému RT. (pro uživatele ze ZČU!)
  • Prezentace ze semináře 2025 v Telči jak psát požadavky v RT

Devatero pro správnou komunikaci

  1. Používejte výhradně RT systém. Všechny požadavky posílejte na adresu stag@service.zcu.cz. Nepoužívejte osobní e-mail, telefon ani ústní domluvu. I v případě osobní konzultace platí, že bez záznamu v RT může být váš požadavek zapomenut.
  2. Adresa stag@service.zcu.cz je stanovena ve smlouvě mezi ZČU a vaší školou jako jediný možný kanál pro předání informací.
    1. Neposílejte požadavky na osobní e-maily, takové zprávy se mohou ztratit a nikdo jiný než adresát se o nich nedozví. V RT jsou požadavky dohledatelné a řešitelné v týmu.
  3. Osobní nebo telefonický rozhovor vnímejte pouze jako diskusi. Po jeho skončení vždy zapište požadavek do RT, jinak jej nelze považovat za přijatý.
  4. Nepoužívejte pro první kontakt interní RT fronty (vyvoj-windows, vyvoj-web a další), ze kterých chodí zprávy v průběhu řešení požadavku. Správa těchto front má jiný režim a přímo zadaný požadavek tam může zůstat bez reakce.
  5. Požadavky přijímáme pouze od administrátorů. Pokud přijde požadavek od uživatele a nikoliv administrátora IS/STAG, bude mu zaslána informace, ať se obrátí na administrátora a požadavek bude uzavřen. Uživatele lze přidat do kopie zprávy aby mu chodily i naše odpovědi bez zprostředkování administrátorem.
  6. Pokud si nejste zcela jisti, neuvádějte do požadavku pro koho je určen. Pokud ale požadavek navazuje na osobní konzultaci či telefonát, napište nám s kým jste jej konzultovali.
  7. Do každého požadavku uvádějte jen jednu věc. Pokud jich uvedete více, tak bude zpracován jen první a RT bude uzavřeno. Více věcí v jednom RT zbytečně komplikuje komunikaci i případnou spolupráci více programátorů najednou (a také se snadno může něco opomenout).
  8. U každého požadavku, chyby nebo námětu uvádějte:
    1. podrobný popis (u chyb přesný postup pro vyvolání chyby),
    2. přesné chybové hlášení ("ORA:00401 ve skříni je tma"),
    3. místo výskytu (formulář / sestava / stránka / portlet: formulář ES0010, sestava Z_VD_TEX, portlet [Informace o studentovi], uveďte i verzi formuláře / sestavy),
    4. pod jakým uživatelem se problém projevil (uživatelské jméno, studijní číslo, zvolená uživatelská role),
    5. u jakého záznamu se to projevilo (předmět KIV/PPA1, roční záznam 2008/09),
    6. datum a čas výskytu (22.4.2010 14:10),
    7. pro obecné chyby vždy konkrétní příklad (např. k „všechny studijní programy se zobrazují špatně“ přidejte i „program N0613A140040, fakulta FAV“),
    8. pro náměty na rozvoj a úpravy důvod / motivaci, tedy nejen co chcete změnit, ale také proč.
    Všechny tyto informace pomohou programátorovi rychleji identifikovat problém a tak ho také rychleji odstranit.
  9. Vhodné je doplnění o přílohy (snímek obrazovky, "screenshot"). Tyto přílohy zbytečně neořezávejte, kromě chyby často obsahují důležitý kontext. Pro chyby, které je složité vyvolat, lze místo dlouhého popisu poslat i video. Z příloh by mělo bý jasné:
    1. místo, kde k chybě došlo,
    2. stav aplikace (zvolená záložka, data vyplněná do formuláře),
    3. přihlášený uživatel a role,
    4. pro webové aplikace použitý prohlížeč.

9+1. Do požadavků nikdy nepište žádná hesla ani obecně citlivé údaje. Pokud není zbytí, použijte jiný, bezpečný kanál (např. e-mailem mimo RT, šifrovaná příloha) ale vždy jen jako doplněk k existujícímu RT.

RT devatero

ZČU 2009-2025 CIV-SIS ZČU, Aktualizováno 16.05.2025                                                      IS/STAG | Kontakt | Mapa stránek | Přihlášení | Webmaster