PŘEHLED FUNKCÍ IS/STAG
IS/STAG je komplexní systém pokrývající administraci studia od podání přihlášky až po vydání diplomu, včetně vazeb na další související informační systémy. Je členěn na několik základních oblastí.
Oblast evidence studijních programů a plánů
- Zadání a editace studijních programů (včetně vazby na studijní obory, kombinace studijních oborů a návaznosti studijních programů).
- Zadání a editace studijních plánů (včetně vazby na bloky předmětů, předměty povinné v prvním semestru).
- Tisk informačních brožurek o studiu v prostředí TeX (není podmínkou).
- Vizualizace studijního plánu (obecného nebo konkrétního studenta).
- Propojení se systémem pro e-Learning.
Oblast evidence studentů
- Kompletní evidence studenta (jak osobní údaje, tak průběh studia).
- Zápis známek (realizován nikoliv centrálně, ale tam kde údaje vznikají, tedy na katedrách).
- Vypisování termínů zkoušek, zapisování na ně.
- Příprava podkladů pro zápis (kontroly splnění podmínek studia, umožněn jak kreditní, tak nekreditní způsob studia).
- Výměna dat mezi systémem IS/STAG a systémem pro evidenci ubytování studentů na koleji.
- Množství různých tiskových sestav (od konkrétních o studentovi či předmětu a rozvrhové akci až po např. zahajovací výkaz V11, matriku studentů nebo výpis pro VZP).
- Platby studenta/studentovi (přiřazení předpisu platby studijnímu programu/přijímacímu oboru, přiřazení předpisu platby studentovi/uchazeči, rekapitulace plateb, hromadné příkazy bance, data pro rozhodnutí do MS Wordu, rozhodnutí o žádostech o stipendia …).
- Pohledávkový a závazkový systém (poplatky za studium, poplatky za přijímací řízení, stipendia, školné ...).
- Jednorázové předměty (přinesené z jiné univerzity, doktorandské předměty).
- Diploma Supplement.
- Systém pro zjišťování, kdo má platit za studium.
- Doktorandi (rozšíření evidence studenta a modulu absolvent o data potřebná pro sledování doktorandů).
Oblast evidence předmětů
- Zadání a editace sylabu předmětu (včetně vazby na předměty podmiňující, předměty vylučující a kapacity předmětů).
- Program předmětu (průběh semestru, požadavky k zápočtu a zkoušce, literatura).
Oblast rozvrhu
- Zadání a editace rozvrhu (včetně kontrol kolizí, vyhledávání údajů podle různých kritérií apod.).
- Rozvrh se dá na další akademický rok zkopírovat.
- Propojení se systémem pro přípravu rozvrhů.
Oblast zápisu studentů na předměty
- Předzápis studentů (každý student si interaktivně na hotovém rozvrhu sestavuje svůj individuální studijní plán na příští školní rok, možnost vytištění rozvrhu).
- Studenti se mohou předzapisovat i na neexistující rozvrh (na tzv. aposteriorní akce = bez času a místa).
- Student se může zapsat na rozvrhový kroužek a tím se mu zapíší všechny rozvrhové akce kroužku.
Oblast přijímacího řízení
- Evidence přijímacího řízení (evidence uchazečů, korespondence, zadání uchazeče po oborech nebo jednotlivě, hromadné zadávání výsledků ze SŠ a testů, nastavení číselníku předmětů k přijímacím zkouškám, kopírování parametrů přijímacích oborů pro nový rok, nastavení parametrů pro přijetí, kopírování přijímacích oborů na nový rok, seskupení oborů se stejnými testy, zadání komisí, termínů a studentů na termínech, export pro zadání výsledků testů a import výsledků testů, zadávání výsledků u více uchazečů, automatické vyhodnocení přijetí, přidělení rozhodnutí uchazečům, výstupy: počty uchazečů o studium, jmenný seznam uchazečů, přehled přijímacích oborů zapsaných uchazečem, seznamy uchazečů na termínu, kontrola údajů uchazečů, adresních štítků, došlé pošty, export pro UIV, pořadí uchazečů podle bodů a podle průměru SŠ, seznamy uchazečů podle abecedy, souhrnné výsledky).
Oblast evidence absolventů
- Modul Absolvent (evidence absolventů, zadání diplomové práce, vystavení dokladů ke státní závěrečné zkoušce, tisk dokumentů typografickým systémem TeX - diplomy, dodatek k diplomu, vysvědčení, certifikáty).
- Výstup informací o diplomových pracích do knihovního IS.